Marketplace B2C: plakaty na metalu

Case

Klient

Artplanet Store

Branża

E-commerce, Druk na Żądanie, Startup

Czas trwania projektu

8 miesięcy

Wyzwanie

Założyciele Artplanet postawili na nowoczesny model marketplace B2C, pośredniczący między artystami i grafikami z całego świata, dostarczającymi wzory plakatów, a kupcami dekoracji. Podstawą takiego mechanizmu działania musiał być interfejs wgrywania plików graficznych i tworzenia produktu na platformie przez samych użytkowników. Dodatkowo, platforma miała wspierać funkcje społecznościowe: konta dla artystów wiązały się z personalną witryną, możliwość followowania ulubionych artystów i polubienia prac. Ponieważ serwis w założeniach wykraczał poza tradycyjny e-commerce, konieczne było zbudowanie dedykowanej platformy. Wizualnie wymagane była wdrożenie nowoczesnej koncepcja UI. Wśród technicznych wymagań, znajdowała się też integracja systemu z usługami wspierającymi: systemem płatności Stripe, hostingiem dla obrazów opartym o Amazon S3, aplikacją mobilną AR, oraz algorytmami AI, postawionymi na chmurze AWS.

Proces

Po stworzeniu specyfikacji projektu, analizie konkurencji i wyborze benchmarków rynkowych wśród serwisów print-on-demand rozpoczeły się prace UX/UI. Zaprojektowaliśmy stronę główną portalu, w której kluczowe było wciągnięcie użytkownika do świata plakatów. W pierwszej kolejności istotne było przedstawienie oferty portalu: USP - metalowe plakaty. Specyfika portalu, w której spośród tysięcy produktów, klient wybiera jeden, wymagała przemyślanej architektury informacji, przejrzystej nawigacji po serwisie WWW oraz szybkiego dostępu do okienka search. Zdecydowaliśmy się na przedstawienie użytkownikowi możliwości przeglądania kolekcji w 3 opcjach: wg Kategorii, wg Kolekcji, wg Artystów. Mega menu pozwoliło na ujęcie tych trzech opcji i wyświetlenie 27 kategorii plakatów. Strona musiała również wspierać konwersję na zapisy nowych artystów, co było istotne zwłaszcza w początkowej fazie projektu. Portal miał zapewnić samodzielne zarządzanie kontem i dodawanie produktów przez artystów. W związku z tym oddano opcję tworzenia konta artysty (obok konta użytkownika), z możliwością: wgrywania grafik i dodawania produktów do systemu, tworzenia własnej strony profilowej pod indywidualnym URL, ze zdjeciem profilowym i zdjęciem w tle i własnymi kolekcjami prac. Ponieważ marketplace oferował prowizję od sprzedaży: istotne dla artystów było śledzenie wyników sprzedażowych i kwoty zainkasowanej prowizji. Stworzyliśmy dashboard prezentujący aktualne dane. "Istotne dla użytkowników kupujących plakaty było zrozumienie cech i wyglądu metalowego plakatu, prezentacji w pomieszczeniu oraz fizycznych wymiarów produktów. Zastosowano mockupy prezentujące produkty w otoczeniu domowym oraz stworzono karuzelę dodatkowych miniatur. Wybór rozmiaru zawierał modelkę z produktem w ręku, aby ułatwić wybór właściwego rozmiaru plakatu. Strona produktowa była interaktywna, a mockup zmieniał rozmiar w zależności od wybranego wymiaru plakatu. Na stronie byli widoczni autor pracy (artysta) oraz link do kolekcji, aby ułatwić znalezienie więcej prac podobnych i tego samego artysty." Dla użytkowników kupujących plakaty istotne było zrozumienie jakie ma cechy i wygląda metalowy plakat, jak prezentuje się w pomieszczeniu i jakie są fizyczne wymiary produktów. Postawiliśmy na mockupy prezentujące produkty w otoczeniu domowy. Stworzyliśmy karuzelę dodatkowych miniatur. Wybór rozmiaru zawierał modelkę z produktem w ręku, aby skrócić poznawczą drogę do wyboru właściwego rozmiaru plakatu. PDP jest interaktywna - mockup zmienia rozmiar w zależności od wybranego wymiaru plakatu), buttonem z grafiką kobiety trzymającej plakat do wyboru wymiaru M, L, XL. Widoczny jest autor pracy (artysta), kolekcja (link do kolekcji), aby łatwo można było kierować traffic na więcej prac podobnych i tego samego artysty. Dla rozwoju portalu ważne pozyskiwanie współpracujących artystów. Zaprojektowaliśmy treści i podstrony wyjaśniające model działania Artplanet dla nowych partnerów, w tym strony dla programu partnerskiego i affiliacyjnego. Po ok. 3 miesiącach prac UX/UI, w których pracowaliśmy też z freelancerami, przystąpiliśmy do developmentu, ale projektowanie nie ustało. Po wdrożeniu MVP i premierze platformy, niezbędne były zmiany w systemie przyjmowania prac, panelu admina i obszarach, w których feedback użytkowników wskazał nam nowe kierunki.

Rozwiązanie

Prace deweloperskie po około 5 miesiącach pozwoliły na postawienie wersji MVP. Portal umożliwia samodzielne zarządzanie kontem i dodawanie produktów przez artystów. Artystom zapewniliśmy opcję tworzenia konta z możliwością wgrywania grafik i dodawania produktów do systemu. Artyści zyskali też możliwość śledzenia wyników sprzedażowych i kwoty zainkasowanej prowizji. Stworzyliśmy dashboard prezentujący aktualne dane związane z prowizjami od sprzedaży. Umożliwiliśmy tworzenie własnej strony profilowej pod indywidualnym URL, ze zdjęciem profilowym i tłem oraz własnymi kolekcjami prac. W ramach systemu powstał panel administratora, który zawierał ekrany takie jak: Lista zamówień, Lista należnych prowizji, Ekran zarządzania produktami, Ekran zarządzania kolekcjami, Ekran zarządzania użytkownikami, Ekran ustawiania kodów promocyjnych, Panel workflow akceptacji produktów na platformie, CMS: Zarządzanie blogiem i stronami statycznymi. Wprowadziliśmy funkcje społecznościowe: artyści mogą być followani, zbierają lajki pod plakatami i kolekcjami. Następny etap, koncentrował się na rozwoju stron marketingowych, poprawkach w projekcie, oraz integracjach metod płatności. Projekt został osadzony w chmurze AWS. Zintegrowana została aplikacja mobilna Artplanet App. W Q3 rozpoczęła się akwizycja użytkownków. W ciągu kwartału do platformy dołączyło ponad 150 artystów w całego świata, którzy dostarczyli ponad 8000 wzorów produktowych. Startup rozpoczął kampanie sprzedażowe w Q4, zdobywając pierwsze zlecenia z Niemiec, UK i USA.

Usługi

Projektowanie stron internetowych

Projektowanie produktów

No items found.

Stwórzmy razem coś wyjątkowego!

Jako agencja Webflow & UX, tworzymy nowoczesne strony Webflow oparte o zjawiskowe projekty UX/UI, dedykowane firmom B2B, startupom i markom osobistym. Napisz do nas! 

Kontakt

Jerzy

Client Partner & CEO

jerzy@mindandmatter.pl